İçindekiler

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Hemen çıkma oranı bir web sitesi veya blog için gelen ziyaretçinin o web sitesi veya blog içerisinde kalmış olduğu zaman dilimine verilen isimdir. Hemen çıkma oranı bir web sitesi için ciddi önem taşımaktadır. Hemen çıkma oranına düşük olması o web sitesinin gezilebilir yani vakit geçirilebilir olmasına işarettir ki bu da Google tarafından yararlı bulunmaktadır.

Hemen Çıkma Oranı Düşürme Kriterleri Nelerdir?

Seo krtiterleri arasında yer alan “hemen çıkma oranı” nasıl arttırılır? sorusunun yanıtlarını gelin hep birlikte arayalım. Öncelikle içerik özgünlüğü önemlidir. Kullanıcıya web sitesinde veya bloğunuzda vermiş olduğunuz bilgi özgün ve anlaşılır bir dilde olmalıdır. Kullanılan anlatım dilinin yalın olması kullanıcıyı makale okurken daha akıcı bir şekilde keyif alarak okumasını sağlayacaktır.

Diğer Sitelerden Farklı Bilgiler ve İçerikler Sunmak

Diğer blog veya web sitelerinde olmayan sadece sizin sitenizde bulunan farklı içerikler sunmalısınız. Bu sayede kullanıcıyı daha da meraklı bir şekilde okumaya teşvik edeceğinizden dolayı içerikleriniz diğer içerik sağlayıcı bloglardan farklı olacaktır. Bu size artı puan kazandıracaktır.

Bloğunuzda Örneklendirmelere Yer Vermek

Anlatmak istediğiniz konu veya ürün, hizmet vs. üzerinde bilgi sahibi olmanız ve bunu yazılarınızda detaylara ve örneklere yer vererek anlatmanız kullanıcının ilgisini bir kademe daha çekecektir.

Yazılarınızdaki Makale Kelime Sayısının Önemi

Yazılan makaledeki kelime sayısı tamamen size bağlıdır. Konu hakkında çok detaylı bilgilere sahipseniz yazdığınız makale 1000 kelimelikte olabilir. Genel bilgiler sunacağınız bir makale yazacaksınız bu sayı 300 – 400 kelimede olabilir. Fakat kullanıcıya yeni bilgi sunarak yazılan uzun ve açıklamayı bir yazı tabi ki de daha fazla zamanda okunacağından dolayı hemen çıkma oranını düşürecektir.

Yazılarınız Arasında İç Linkler ve İç Bağlantılar Vermek

İç linklendirme yapısı ise yine kullanıcının dikkatini çekecektir. Yazmış olduğunuz konu ile alakalı “benzer sayfalar” veya buna yakın konularında içinde bulunduğu iç sayfalarınıza link vererek kullanıcının deneyimini ve ziyaret ettiği sayfalarda daha fazla vakit geçirmesini sağlamış olursunuz. “Bu konuyu okuyanlar şu konuyu da okudular” gibi bir link ile de kullanıcı diğer konulara yönlendirilebilir. Bu iç link verme sayesinde daha sitede daha fazla zaman geçirilmesi sağlanabilir. İç link kullanılırken linkin üzerine tıklandığında yeni sekmede açılması ziyaretçinin diğer sayfada kaldığı yazıyı da unutmamasına sebep olacağından verilen link sayfası yeni sayfada açılmalıdır. Bu yüzden “Bağlantıyı yeni pencerede / sekmede aç” özelliği bağlantıya verilmelidir.

Makale ve Yazılarınıza Dış Linkler ve Dış Bağlantılar Vermek

Yazınızın içeriğinde 1 adet dış link kullanmak faydalıdır. Makalenizde belirttiğiniz konu ile alakalı veya referans olarak gösterilebilecek bir blog veya bir web sitesi için dış bağlantı kullanabilirsiniz. Fakat dış bağlantı kullanıldığında ziyaretçi hemen dış bağlantıya yönlendirilmemelidir. O zaman hemen bulunduğu siteden ziyaretçi çıkıp dış linke yöneleceğinden dolayı hemen çıkma oranı yükselir. Dış link yazıların en sonunda verilmelidir. İç linklerde olduğu gibi “Bağlantıyı yeni pencerede / sekmede aç” özelliği bağlantıya verilmelidir.

Makalenizde Kullandığınız Yazı Fontları

Web siteniz / bloğunuzda kullandığınız yazı fontları da son derece önemlidir. Google tarafından tavsiye edilen, kabul görmüş, kullanıcının ve ziyaretçilerin gözünü yormayacak, kolay okunabilecek fontlar seçilmesi durumunda ziyaretçilerde daha fazla okuma isteği uyanacaktır. Bu da daha fazla zaman sitede kalınması demektir.

Yazılarınızda ve Makalelerinizde Kullanılan Yazı Renkleri

Sunulan makalelerde vurgulanmak istenen yazıların renkleri önemlidir. Dikkat çekici ve göz yormayan fakat vurgu yapılacak yerlerde yazı renklerinin kullanılması önemlidir.

Makalelerdeki Paragraf Kullanımının Önemi

Şunu belirtmek isterim ki; Ben dahil hiç kimse 600 – 700 kelimelik bir yazıyı dümdüz olarak okumaz ve bunu sevmez. Her 100 kelimede, her 50 veya 150 kelimede bir paragraf kullanımı yapmak ziyaretçi açısından sıkıcı olmaktan çıkacaktır. Paragrafların dikkatli kullanımı iyi yapılırsa okuma daha akıcı halde olacağından sitedeki ziyaretçiler daha fazla zaman geçireceklerdir.

Bloğunuz / Web Sitenizin Açılma Hızı

Blog’un içeriği ne olursa olsun hızı son derece önemlidir. Hızlı açılan bir blog ziyaretçi açısından ilk saniyede artı bir puan alacaktır. Linkler ve yazılar arasında hızlı geçişler yapabilen ziyaretçiler sıkılmadan yazılarınızı okuyacaklardır. Bunun tam tersi olarak yavaş ve geç açılan bir blog son derece sıkıcı bir hal alacağından ziyaretçiler hemen sitenizden ayrılacaklardır. Bu da hemen çıkma oranı (bounce rate) yukarıya çıkartacaktır. Hızlı açılan bir web sitesi size her zaman bir artı katacaktır.

Bounce Rate Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür adlı makalemizde sizlere bu sorunun detaylı cevaplarını açıklamaya çabaladım. Umarım size de bilgilendirici bir yazı olmuştur. Bu yazı ile alakalı olarak Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır? adlı makaleme de göz atabilirsiniz.